Porsche, într-o situație interesantă: care este cea mai bună mașină a gigantului

de: Andrei Tilimpea
09 02. 2023

Prețurile Taycan-ului alimentat de baterii ale mărcii au scăzut în ultimele 12 luni, în timp ce prețurile pentru mașina sport 911 au crescut brusc.

Acțiunile nou bătute la Porsche au avut rezultate foarte bune de la recenta IPO a producătorului de automobile.

Investitorii au beneficiat de o creștere cu 36 la sută a prețului acțiunilor la 112,30 euro. Lista, potrivit grupului-mamă Volkswagen, va permite Porsche să-și atingă întregul potențial.

Speranța era mare ca prima mașină complet electrică modernă a Porsche, Porsche Taycan, să eclipseze emblematicul, foarte profitabil și foarte tradițional Porsche 911, dar 2022 a fost o dezamăgire.

Prețurile de vânzare cu amănuntul de pe piață pentru Taycan au scăzut în ultimele 12 luni. Pe cea mai importantă piață din SUA, prețurile Taycan au scăzut cu mai mult de 8%, până la 132.417 USD.

În schimb, 911 a crescut cu mai mult de 27 la sută la 177.342 USD.

În Germania, prețurile pentru Taycan s-au descurcat mai bine, scăzând cu doar 1,8% în ultimele 12 luni, până la 127.550 de euro, cu toate acestea, 911 a crescut cu mai mult de 14%, până la 174.875 de euro în aceeași perioadă.

Decalajul se extinde

Piața a vorbit, în ciuda subvențiilor mari și a beneficiilor fiscale în multe jurisdicții și a lipsei aparente de aprovizionare, puterea de stabilire a prețurilor a Porsche Taycan este semnificativ mai mică decât a lui 911.

Această problemă nu este exclusivă pentru Taycan. Scăderile de preț la mașinile electrice se accelerează.

În ianuarie, liderul de piață Tesla a anunțat reduceri de preț între 6% și 20% la modelele cele mai vândute.

Cu atât de multe mărci de lux care pariază sume uriașe de capital pe sistemele de propulsie electrice, acum avem dovezi că speranțele pentru prețuri și marje nu se vor realiza probabil. Asta cu excepția cazului în care mărcile sunt capabile să ambaleze sisteme de propulsie EV pentru a depăși valoarea opțiunilor de lux analogice.

Noua libertate de IPO a Porsche ar putea da roade, martorul deciziei Porsche de a lua o poziție investițională de 95 de milioane de dolari în fruntea e-combustibililor.

Această mișcare pare o mare acoperire împotriva posibilelor venituri negative ale vehiculelor electrice, cel puțin pentru mărcile de lux.